2012. január 10., kedd

Az élet egyetlen értelme



Az élet egyetlen értelme a tapasztalatszerzés, amelyből felismerések születnek - ez egyetlen, amit életemből magammal vihetek, mivel mezítelenül jöttem, és mezítelenül is fogok távozni. Mindaz, amivel itt rendelkezem, azt kölcsönkapom az élettől, melyet előbb vagy utóbb, de legkésőbb ezen életem végén vissza kell adnom. Élni tehát annyit jelent: tanulni. Egyikünk sem "lóghat" az "élet iskolájából". A feladatom azonban nemcsak a tanulás, hanem az is, hogy amit megtanultam, azt éljem is. Nem holt tudást kell gyüjtögetni, hanem a tudatomat kell kítágítani, s ezzel együtt önmagamat. Ez azonban csak akkor sikerül, ha a tanultakat harmóniába hozom az élettel. Amennyiben kudarcot vallok, szemben találom magam a sorssal. Fel kell ismernem, hogy én magam vagyok a legfőbb feladat. 


Kurt Tepperwein

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése