2011. szeptember 19., hétfő

A félelem

Saját életemben is, de másoknál is megfigyeltem, hogy elakadásaink gyakori oka a félelem. 
Mi is a félelem? Mondjuk egy gondolat-szörny.
Az ismeretlen, az új, a megoldhatatlannak tűnő megfoghatatlan olyan akadályokat is képes önmagunk elé görgetni, amelyek nem is léteznek. Agyalásunk ilyenkor gyakorta légvárakat épít, amelyeket valóságosnak érzékelünk. Amikor eszünkbe jut bármelyik félelmünk, talán azonnal az is eszünkbe jut, hogy milyen módon hatástalanít, szinte béklyóba köt, önmagát gerjesztve túlnő korábbi félelmeinken. Sok módja lehet a félelem-kezelésének. Eddig csak úgy tudtam bármelyiket eltüntetni, hogy belementem. Gondoljatok bele, korábban hogyan tudtátok bármelyiket eltüntetni? Úgy, hogy belementetek! Más út nincs... hiába próbáljuk kikerülni! :) Próbáltam kikerülni, de csak azt értem el vele, hogy a félelem legyűrt, megbetegített vagy tehetetlenné tett. Amikor belementem, megvizsgáltam, megértettem… szinte lépésről-lépésre vettem el az erejét. Ha nem is tűnik el mindig azonnal… de átalakul, megszelídül és így kezelhetővé válik, vagy feladattá alakul, amit pedig már kihívásnak is tekinthetünk.

Korábban arra mondtuk, hogy erős, belső erővel rendelkezik, akik legyőzte és megküzdött a külső erőkkel (a félelemmel). Mára a harmónia teremtő, kiegyensúlyozó, nyíltan adó minőségnek (szeretet) legalább ekkora jelentőséget tulajdonítunk.


Néhány példa a kétféle erő megnyilvánulására:

Félelem

Szeretet


hatalmi játszma
zártabb, visszafogottabb
igazságosztó, igaz
biztonságra törekvő
kontrolos
minden áron győzelemre törekszik
védi területét
másokat vádol
csak a rációban hisz, elzárja intuícióját
kevésbé szívesen kapcsolódik
verseng
kerüli a fájdalmas helyzeteket
ellenáll a félelmének
külső hatalmi és erő eszközeit keresi
rugalmas személyiség
önmagára fókuszált
spirituálisan nem érdeklődő
a kimenet, eredmény izgatja csak
a külső világ megváltoztatása a célja
közelséget él
sérülékeny
szenvedélyes
nyíltszívű
együttműködő
win-win-re törekszik
adakozó
felelősséget vállal önmagáért
intuíciójára hallgat
harmóniát keres
együtt akar létrehozni dolgokat
gyógyítani akar
szembenéz a félelmével
hitelesen lép fel
erős integritású
tudatosan él
spirituálisan fejlődik
nem a kimenet, eredmény izgatja
belső világán igyekszik változtatni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése